Miért kulcsfontosságú kérdés a Képzési Rendszer?
Mert a vállalatok számára létfontosságú a megfelelően képzett szakember állomány és ezt kívülről (a munkaerőpiacról) ma szinte lehetetlen megszerezni. Nem utolsó sorban a krízishelyzetekben a tehetséges, agilis kollégák kulcsszerepet töltenek be az azonnali cselekvés során.
- Legyen ismert minden karbantartó személyes felkészültsége.
- Meghatározottnak kell lennie a személyes elvárt tudásnak (tudásszintnek).
- Az ismereteket rendszeresen fejleszteni kell akár külső tudás bevonással is.
- Az ismereteket frissen kell tartani és széles körben terjeszteni kell belső tudásmegosztással.
- Tanulva tanítani – tanítva tanulni. (learning by doing)
- A képzési megoldásoknak testreszabottnak kell lenniük (életkor, előképzettség, személyes beállítódás).
- Az képzési rendszernek ki kell térnie az alapképzettséget és a helyi ismereteket érintő tudáselemekre.
- A képzéseken résztvevők az új tudásukat a lehető leggyorsabban készségszinten tudniuk kell alkalmazni.
Hogyan biztosít valódi fejlődést az Ön vállalatának ez a modul?
- A probléma megértése és az irányok a csapattal közösen határozzuk meg és hajtjuk végre
- A képzési rendszer alapot nyújt a személyes értékeléshez.
- Az újonnan tanult ismeretek sikeres alkalmazásának azonnali bemutatása által gyorsítjuk a munkát, és erősítjük az elköteleződést (összekötjük az erőfeszítést az eredménnyel).
- Az oktatási tevékenységet önszerveződően, váltótréning módszerrel hajtja végre a csoport
Mit nyújt Önnek és vállalatának a Proaktív karbantartás Képzési rendszer modulja?
Hard elemek (eszközök, módszerek, rendszer)
- Képzési-/Tudásmátrix
- Oktatási terv
- Képzési feladatokhoz oktatóanyag
- Elektronikus tudásmegosztó központ (műszakok közötti infócserétől az azonos technológiát használó telephelyek közötti infócseréig több szinten)
- Napi tanulás rendszere (minden feldolgozott problémát azonnal oktatni kell)
- Gyakorlati/szimulációs lehetőség kialakítása (Tanműhely, virtual környezet, összeszerelő ”tancella”)
- Jól felszerelt oktatóterem
- Tudásátadás hatékonyságának ellenőrzése
- Rendszer az iparági jó gyakorlatok meghonosítására (benchmarking)
Szoft elemek (viselkedés, szemléletmód, hozzáállás)
- Oktatási technikák ismerete
- Új ismeretekre nyitott hozzáállás
- Tudásátadás igénye
- Személyes fejlődésre inspiráló környezet (a szervezet értékként tekint arra, aki kérdez, érdeklődik, fejlődni akar és tanítani, tudását átadni akarja)