Miért kulcsfontosságú kérdés a KPI és hibastatisztika?
Alig haladtuk meg a „az a jó, ha üldögél a karbantartó, mert akkor működik minden gép” idejétmúlt gondolatot, ismét szemléletváltásra van szükség! A gépeink, problémáink egyre összetettebbé válnak, így szakmailag és gazdaságilag is megalapozottabb karbantartási/karbantartói döntésekre van szükség!
- Biztosítani kell a tényszerűséget.
- Az üzleti célokat le kell bontani karbantartási KPI-okra vonatkozóan.
- A KPI-okat rendszeresen követni kell.
- A mérőrendszernek alapot kell biztosítania a napi karbantartási menedzsment feladatokhoz.
- Veszteség feltáró/fejlesztő projekteket a mérőszámrendszer alapján kell indítani.
- A fejlesztések hatását a KPI-okon keresztül kell megítélni.
- A Személyes értékelés a karbantartáson belül objektív legyen.
- A dolgozók mérőszámokban gondolkodjanak.
Hogyan biztosít valódi fejlődést az Ön vállalatának ez a modul?
A megalapozott döntésekhez, a vállalati célokat területi mérőszámokra bontjuk le közösen, a következők figyelembevételével:
- Egyszerre csak egy mérőszámot vezetünk be.
- A fejlesztéseket kis lépésekben, rövid fejlesztési ciklusok során elért eredmények megszilárdításával hajtjuk végre.
- Új KPI-t csak az azt megelőzően bevezetett KPI fejlődése esetén vezetünk be a könnyebben elfogadás érdekében.
- Az eredmények közzétételével és az erőfeszítésekkel való folyamatos összekapcsolásával.
- Vezetői demonstráció valósul meg: részvétel egy-egy tábla megbeszélésen, KPI és üzleti cél kapcsolódások megértésében segítségnyújtás.
- A kiterjesztés mentoráláson keresztül történik.
Mit nyújt Önnek és vállalatának a Proaktív karbantartás KPI és hibastatisztika modulja?
Hard elemek (eszközök, módszerek, rendszer)
- Napi karbantartás menedzsment tábla (Pl: SQDCI)
- A mérőszámok (KPI) kialakítása/kiválasztása üzleti célok alapján: OEE, Rendelkezésre állás, Productivity, Selejtarány, WIP…
- Adatgyűjtés módszerei és eszközei: papíralapú adatgyűjtéstől a szoftveres megoldásig
- A mérőszámok követésének az eljárásai
- Tisztázott felelősségi körök
- Riportálási struktúra (pl: napi területi kommunikáció, eszkalálás és státuszjelzés felfelé)
Szoft elemek (viselkedés, szemléletmód, hozzáállás)
- A szükséges tudás, ismeretek
- Napi menedzsment technikák magabiztos alkalmazása
- Delegálás/számonkérés/visszajelzés képessége
- Objektív kommunikáció (érzelmek és intuíció helyett a tények alapján szülessenek döntések)
- A személyes eredményesség és a területi KPI-ok összefüggésének megértése („én hogyan hatok a KPI-ra”)