Miért kulcsfontosságú kérdés az Utólagos Hibaelemzés mentor rendszer?
Egyetlen tervezett és bevezetett rendszer sem tökéletes, bármilyen alapossággal készítették is elő, ezért mindig szükséges egy hibaelemző/fejlesztő gyakorlat bevezetése is. Kulcsfontosságú, hogy ezt ne külső kényszer, hanem belső igény és szervező erő tartsa működésben!
- Minden előforduló meghibásodásból, problémából, veszteségből le kell vonni a tanulságokat.
- A visszatérő hibákat fel kell teljesen számolni.
- A karbantartók minden fajsúlyos hibával kapcsolatban kezdeményezzék annak kivizsgálását és helyesbítését, fejlesztő tevékenységet.
- A fajsúlyos hibákat számszerűsítetten, tényszerűen kell azonosítani.
- A tevékenységet területenként kiválasztott kulcsembereknek kell összefogni.
- A kulcsembereknek felelniük kell a területi dolgozók (karbantartók és termelők) szemléletformálásáért.
- Meg kell határozni a hibaelemzés módszerét és a tevékenységet indító (vezérlő) mérőszámokat/határértékeket a területi vezetővel közösen.
- Az eredményeknek jól láthatóaknak kell lenniük.
Hogyan biztosít valódi fejlődést az Ön vállalatának ez a modul?
Kialakítjuk a hibák végleges megszüntetését célzó rendszert, amely a belső mentorálás által önfejlesztő módon működik.
- Egy csoport egyszerre csak egy helyesbítő tevékenységet végez.
- A változtatások gyors végrehajtásával
- A karbantartók szempontjából lényeges eredmények bemutatása és az erőfeszítésekkel való folyamatos összekapcsolása által.
- A kulcsemberek számára folyamatos, belső mentorálásának biztosítása által.
- Vezetőség rendelkezik reális elvárásokkal a tevékenységet illetően (célértékek, és rendszeres beszámoltatás, és személyes érdeklődés pl, gemba walk),
- Utólagos hibaelemzés folyamatos támogatásával a vezetőség által (idő biztosítása, illetve ösztönző elemek kialakítása).
Mit nyújt Önnek és vállalatának a Proaktív karbantartás Utólagos Hibaelemzés mentor rendszer modulja?
Hard elemek (eszközök, módszerek, rendszer)
- Kijelölt mérőszámok és határértékek
- Az elemezés/helyesbítő tevékenység módszere (A3)
- Kiválasztott kulcsemberek és mentor
- A kulcsemberek tudásának fejlesztése
- Csoportmunka kialakítása
- Riportálás
- Az eredményeket/aktuális státuszt láthatóvá tevő eszköz (tábla, A3 dokumentumok, fejlesztési dokumentumok, statisztikák)
- A személyi eredményesség értékelése a tevékenység eredményei alapján
- A szükséges tudás, ismeretek, (pl: KPI-ok, Ishikawa, A3…stb. ismerete)
Szoft elemek (viselkedés, szemléletmód, hozzáállás)
- Csoportvezetési technikák ismerete
- Fejlesztési coaching technika ismerete (pl. Kata-coach módszer)
- Delegálás/számonkérés/visszajelzés képessége
- Objektív kommunikáció (érzelmek és intuíció helyett a tények alapján szülessenek döntések)
- A tevékenység eredményessége és a területi KPI-ok összefüggésének megértése („hogyan hat az UHM a KPI-okra)
- A személyes-, és a tevékenység eredményessége („én hogyan hatok a tevékenységre”)